BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 19, 2008

dUgAaN mElAnDa.....(part 1)

Assalamualaikum sume....


emm hari ni terasa nk buat luahan hati...huhu...

skng ni aku kat umah Yasir..emm katne tu?? kat Brisbane?? aik???? how can I be at Brisbane pepagi cmni?? emm ni la nk citer...

Stories of my life start cmni....

Semalam...aku drive kereta kawan Indo aku...(nak antar diorg ke Brisbane Airport)...bertolak jam 5 dari Gatton....aku mmg tak sedap hati sgt2...sbb bertolak agak lewat dr Gatton nk ke airport as I will drive back to Gatton alone dgn kereta kwn aku ni..which I'm not sure about the condition..mmg ada rasa tak sedap hati..tapi nk wat cmne kan...kereta tak muat utk aku ajak abg razly teman kan aku...so tawakkal aje la..

perjalanan memula ok...tapi half way...jem teramattttt laa teruk..aku dah mula rasa tak sedap hati lagi...then dh hmpir ke brisbane..tetiba perkara yg aku sgt2 risau kan jadi...........

arghhhhhhhhhhhhhhh.....kereta mula meragam...it seem like it losing power..macam nk mati gitu enjinnyee...aku stop kat tepi highway which is very dangerous area..but I don't have any option...kereta mmg tak leh gerak..dah laa ada anak dara, bini org..pregnant women dlm kereta tu..aduh risau2...aku doa semoga sume ok..then dah sejuk jap try start balik dpt gerak sat tetiba mcm nk mati balik plus...enjin berasap..ayoooooooooooooooooooo......apa pulak ni....?????

buka bonet depan tu..wap terpancut..asap sana sini..aku terpikir ni mesti radiator nih...emm lepas sejuk tu buka YA ALLAH kering kontang.,..!!!! tak tau la bocor or bebudak ni tak isi air..plus rerupanye..sepnjg perjalanan heater on...astaghfirullah....


(bukan gambar sebenar..sekadar nk menunjukkan situasi di lokasi kejadian)

aku kata ni tak leh jadi ni..mmg bahaya utk teruskan ke airport..aku tepon RACQ n diorg dtg..but unfortunately...dia tak leh wat pape as the case is the overheated...so that guy suggested that i continue to drive smpi the nearest petrol station...kat situ aku biarkan enjin cool down dulu then isi air..YA ALLAH berbotol2 air aku isi..mmg kering gile...kat situ kami tepon taxi utk bawa kekwn aku ke airport..and aku tgl kat situ sesorg...emm then aku tawakal drive ke uni amik kwn aku n park kat umah dia...terpaksa la aku tmpg tdo kat umah abg nas..sume tak plan..aku tak bawa pape pun sbb plan asal nk balik terus lps anta kekwn aku kat airport..emm dh susahkan org lagi...dah tu plak hp aku bateri flat..bagus kan?? takpe dugaan dugaan..sabar je la aku..dlm hati aku bykkan doa agar sume ok..

so pagi ni aku drive lagi dgn penuh tawakkal nye ke nearest workshop...masalahnye mula2...sume workshop sini kena book awal...aku tak faham sungguh..ni kan kire emergency kan..mana la pulak aku nk book awl2...aku ke shell kat situ ada workshop..memula that guy refused sbb dia sorg aje...n kena wat booking awal sebenarnye..aku pun dah mati akal..tak tau nk kata apa...

then aku explain bebaik (sambil wat muka macam puss in boot citer shrek tu)..aku kata laa..plz la tlg saya...saya dr Gatton ni..n takde cara lain utk balik sana melainkan kereta ni dibaiki....agaknye menjadi kot muke simpati n sedih aku tu..dia pun kata ok ok..dia try buat apa yg dia boleh.,..alhamdulillah....aku ckp tq tq tq. sgt2 kat dia...sbb atleast dia sudi nk tgk2 kan kereta tu...so skng aku kat umah yasir (sib baik dekat dr workshop tu ngan umah dia)..kena tunggu smpi kul 12 utk confirm balik ngan mechanic tu boleh repair ke tak? so doa2 je la sume ok...huhu..byk betul dugaan..takpe laa..ALLAH itu MAHA ADIL..ada la rahmat di sebalik sume ni...kan kan kan??

daaaaaaaaaaaaaaaa...................


4 comments:

DrKong said...

Kesian ko Sham. Lain kali ko kena cek paraz air radiator ko. Kalau tak naya ko dibuatnye. Atau ko p service kreta lu sebelum jalan jauh. Nasib baik ada yang menolong yea. .

z said...

Setiap musibah tu ada rahmat disebaliknya.
InsyaAllah.
I am glad you pulled though!
Here's to more success in your life.

MoNaMaZnUm said...

Thanks kengkaru and z

actually that is not my car....it was my friend's car yg i anta ke airport....diorg mnta i tlg anta ke airport guna kereta diorg...mana la i nk tau diorg service ke tak kan..sbb i presummed that diorg dah jual kereta tu kat my other friend so mesti la kena service dulu sebelum jual...i tak la masuk campur dlm urusan diorg kan...nt apa lak kata diorg...anyway..sume nye selamat...i naik train balik..kereta tu akan di jual ke wrecker..ntah bape la dpt tu nnt...anyway..otw balik tu ada dugaan gak....train stop otw tu sbb ada construction kena naik bus plak....takpe takpe bulan rejab bulan ALLAH..ada hikmah dan rahmat atas sume itu..yg penting sume dah selamat tibe..alhamdulillah

DrKong said...

Syukur....Amin....!!!