BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 14, 2008

Stories for 3 days.....

Assalamualaikum

emmm nak kena hapdate cite 3 hari ni nmpk gayanye...huhu
ok i'll start with stories of my life staring from saturday till today la kot ye...
Saturday July 12, 2008

emmm i woke up very early in the morning (well hari2 pun mmg bangun pagi pun...hehe early bird la katakan kan kan....uhuk..). Then i mandi, gosok gigi segala...then ke dapur...well I've promised those two newbies to have brekkie at my place before i help them to move out from the hall. so wat nasi goreng daging bercili..haha aku yg bagi nama ni sbb mmg pedas aku buat ni..hehe...then fish finger aku grill kan tgk mcm tak menarik plak presentation fish finger ni so I've decided nk alter2 sket..so what I did i amik cornflakes hancur2 kan sket..then pecahkan telur ayam sebiji campur ngan tepung kentucky...fish finger yg dh grill td i celup dlm telur bercampur tepung kentucky td then gaul2kan ngan cornflakes then goreng..emm not bad..hehe

siap sume tu just nice bebudak td smpi....emm good timing....so makan2 la merekan..emm lega rasa hati sbb mereka bertambah la 2-3x..kesian..lapar sungguh bebudak ni..ye laa susah duk hall ni nak masak2...duk bilik macam asrama then dapur satu nk kena share 1 block...susah..i faham..k then around 10 aku bawa bebudak ni ke town..diorg nk tgk umah.....cntik umah tu actually owner sewakan per room tp bebudak ni decided nk the whole house so that leh ajak satu family indo duk ngan diorg..owner tu up plak harga jadi $400/week..gile hape kan..makin mahal plak..tak salahkan dia pun mmg dia nk cari duit..so lps discuss (aku, bebudak ni n family indo tu) we end up tak jadi nk amik umah tu.. so skng ni diorg duk ngan family indo ni ($180/week 2 rooms but not furnished) tapi tak pe laa as long sume happy kire ok la.. and i kata i akan try tanyekan my friends kot2 tau ada sapa2 nk jual fridge or mattress..at the moment i pinjamkan kat bebudak ni 2 mattress yg i ada..kire settle laaa

then dekat kul 2 dah ni i kena gerak ke Brissie pulak..bebudak ni anta i ke kereta..haha part tu yg rasa lucu sket..bkan jauh pun keta aku nk kena teman kan. i guess tu cara diorg nk tunjuk appreciation kot kat aku..alaaa aku no hal laa..dulu org singapore tolong aku so ni my turn plak la tolong diorgkan..hehe

so mcm2 pesanan la bebudak ni bg kat aku..drive bebaik laa see you tomorrow laaa...haha ye laa aku drive sesorg je ke sana...oh ye aku ke Brissie sbb ada farewell party utk kekwn aku yg dh abis n nk balik m'sia for good

then smpi la aku kat sana terus ke umah kamal n ija..lepak2 sat sbb farewell party tu mlm..laaa smpi umah diorg ni byk la pulak makanan..sedap2 plak tu...apa lagi makannnnnnnn....(mlm kang kena makan lagi nii.....makan je keje aku ni...hehe )

then around 6 dpt msg dr Nia bgtau dia dh ready (aku jemput dia, mak dia, akak dia n niece dia kat umah dia) so kat umah hezme makan2 lagi...amik2 gmbr bagi hadiah..smpi kul 9 lebih...then aku anta diorg balik then amik abg nas pulak kat opis dia (abg nas yg aku tmpg tdo malam tu)

Ni la geng2 kootoo kat sini (geng2 makan2 n jejalan etc)

Ni pulak nenamanyee..hehe


smpi umah tgk cite batman begins smpi laa mata ni ngantuk..12 lbh.tdo...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..

Sunday, July 13 2008

lps subuh tdo balik kul 9 bgn mandi siap2 nk ke Orleigh Park kat West End...kami ada perjumpaab Persatuan Pelajar Melayu Qld (PPMQ)..ayoooo laaaa smpi2 ramainye org m'sia kat Qld ni sebenarnye..rasnye tak lama lagi jadi macam Melbourne ramai Malaysian..as for me yg duk kat Gatton (yg cume ada 7 je malay malaysian plus 2 malay singaporean) mmg rasa excited la kan..hehe,...ada BBQ, sup tulang, ayam goreng dan memacam lagi la..ayooooo makan lagii mati la akuuuuu ekekekek....then majlis abis around 1 pm..aku abg nas kak ita n nadin (14mths daughther) gerak ke masjid west end utk solat zuhur...lps tu kami gerak ke DFO (Direct Factory Outlet) kat Brisbane Airport..utk apa?? apa lagiiii...shoppiiiinggggggg....!!!!! hahaha

emm dlm aku plan tak mo beli pape sbb wallet makin keringgg..tetap...diulang tetap shopping gak..hahahah..tp takpe..aku ni wiser shopper..hehe shopping time sale aje..1st kedai aku masuk apa lagi puma laa..korg tau...ada 40% discount utk sume barang..gile la aku dibuatnye so aku smbr la 2 kasut, satu sweater....then kuar lak g beli mug murah sume nye..just imagine aku dpt 2 kasut, 1 sweater, 2 kotak mug...satu pillow case baru $150...murah koranggggg...hehe so solat asar kat fitting room then balik..smpi umah dh maghrib then aku tunggu isya' baru gerak balik Gatton around 7pm (tp gelap mcm kul 10 dah)..drive le sesorg..takut terlelap aku beli laa air energy bukak mp3 kuat2 then drive..dlm sejam smpi Gatton dah....terus ke umah abg razly n kak nora...(ada b'day party plak, b'day abg razly ni hah)ayooooo makan lagi korang...weekend aku adalah acara menambahkan kilo berat badan muahahhahaha..makan2 sedap ooooo lontong wehhh..makan smbl tgk cite congkak....emmm ramai laa antara kami ni yg jadi pengkritik bebas utk cerita congkak tu hheheh...cek deh sungguh cite itu..hehe...then dlm kul 10 aku gerak balik ke campus..around 12 aku tdo..........zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.........

Monday, July 14 2008...

emm apa aku wat ari ni? tulis blog ni laaa..hahahahahah...oit kijo kijoooo....haha

daaaaaaaaaaa

0 comments: